Saturday, October 27, 2012

Rutin Hidup


Aku dah lama tak join training navy-obviously.hehe
Bukan taknak, tapi tak larat. And lagi satu, still tak boleh nak get use dengan suasana baru. Yela, memang la belum cuba. Tapi kejutan budaya tu adelah sesuatu yang aku paling nak elakkan.

Skarang ni, mana mungkin aku yang bekerja dekat Telok Panglima Garang and tinggal di Subang, nak hadiri training dekat Penang..hahaha.. Memang dah dapat surat amaran dah pun.. Cuma belumrajin nak reply je..
Ayah aku pulak dokk ingatkan banyak kali, jangan sampai nama digugurkan sebab dah lama tak aktif. Nanti buat rugi je duit dalam Koperasi Tentera tu..wahh,,yang tu pulak matlamat ayah aku kan.. Yela, aku tak nafikan, Koperasi Tentera memang menjanjikan pulangan dividen antara yang tertinggi..tapi..aku tak larat..
in fact, macam dah hilang minat dah pun..

hidup aku sekarang ni, just pegi keja, balik keja, sapu sampah, basuh baju, bagi kucing makan pastu melepakkk dalam bilik tak keluar-keluar.
Nak masak..hmmphh..tunggu datang mood.and yang paling penting, tunggu datang selera nak makan dulu.
Esok, ulang benda yang sama balik.. haih..

Maka dengan itu, persiapan untuk melahirkan baby ni, satu benda pun aku belum buat.

mana nak survey hospital
barang baby lagi
baju mengandung pun aku baru je beli minggu lepas..haha..punya laaaa

selama ni aku belasah je pakai la baju kurung besar-besar.pastu tak payah cakuk kain.zip sikit je pastu letak pin.pedulik hafa haku kain aku singkat ker, tinggi sebelah ker, janji aku dah kawen..tak payah susah payah nak mengorat aku..hakhakhaktuihh..

Seriously, aku rasa hidup aku memang perlu diuruskan oleh seseorang.likee...pengurus?manager?haha retis la sangat kan..
sebabnya, dah la laki aku pun hidup untuk keja jer.. aku pun lebih kurang jer..walaupun bukan hidup untuk keja, tapi aku hidup untuk pegi kerja..separuh tenaga aku habis kan jalan jer..pastu bila sampai kat tempat keja, bukannya jadi pekerja cemerlang sangat ponn..hahaha..last-last kami laki bini hidup macam passing-passing baton jer..ko balik, aku keluar.aku balik, ko plak keluar. best kan?bestttt sangat..haha

weh, seriously, aku sangat-sangat teruja nak shopping barang baby la.tapi taktau nak mula dari mana.adela member ofis dah bagi aku complete list barang-barang baby.terpulang kepada aku nak decide je mana nak beli, mana yang taknak.

tapi tula, shopping ni jadi sangat tak best bila takder suami kat sebelah. sama macam zaman nak beli baju ngandung dulu. takder laki aku, jangan harap aku nak keluar sendiri shopping sorang-sorang. tak best katanya.

so..lets tinjau-tinjau blog orang ngandung..bley?

4 comments:

Anonymous said...

jgn lupa belajar pasal breastfeeding. jgn terus sumbat je ngan susu lembu. jgn nak jilat bontot blogger sgt...

Nur Hafizah said...

meroyan benor makcik ni..dh la..pegi tido..stress2 sgt kang susu x keluar plak..

Anonymous said...

susu x keluar sbb stress tu ajaran sesat kau je.. tu la aku suh belajar, supaya nnt anak ko x jd lembu. ko degill....

eh ko ni mesti jenis pompuan yg asik kene buli ngan laki, bakal kene terajang ngan laki klu ko lambat basuh berak anak ko kan?? kesian..

jgn lupa blajar psl bf, kang nnt besar bengong mcm mak die.. ahahaha

Nur Hafizah said...

ko kenapa makcik?

x sudah2 nak bengang kat blog sana, siap carik aku kat blog sini..

oh lupa..aku letak id..ko tak letak..

walaupun aku yakin ko sebenarnya ada blog..tapi apa boleh buat..hati kecut punya olang..